apabila rindu datang

r.i.n.d.u

terakhir saya pakaikan untuk dia, adam haziq - anak syurga saya.
dan kemana sahaja saya membawanya. walaupun sudah 8 bulan berlalu.
 

 


ada yang pernah bertanya, rindu x saya pada adam haziq.
ada yang bertanya, bagaimana saya urus diri dgn anak saya yang telah pergi.
 
1. soal jiwa.
 
sakit jiwa. ayat yang agak keras kan. tapi itu juga terjadi pada saya. kerana rindu yang dipendam akhirnya, jiwa tertekan. bagaimana saya tahu saya sakit? apabila harian saya lalui dengan sakit kepala macm migrain dan saya terlalu letih dan lesu. 
saya ke hospital. dan akhirnya, doktor yang bertugas mengatakan saya dalam tekanan.
 
tekanan sehingga melumpuhkan kesihatan saya. menjadikan saya kepala saya sakit. berdenyut2. saya tidak boleh berfikir dengan waras. tidak mampu bekerja lagi.
 
2. rindu sgt2
 
jika diizinkan ingin saya ke kubur menziarahinya pada setiap hari dan waktu. untuk apa? itu yang saya persoalkan pada diri saya. untuk apa? untuk menangis. untuk mencari adam haziq. untuk termenung. atau untuk mencari kesedihan.
 
angkat muka, angkat wajah. katakan pada hati yang kita adalah dipilih untuk melalui nya hari ini. kita adalah yang paling layak untuk menerima dugaan sebesar ini. siapa kita untuk tidak meredhai akan setiap percaturan ilahi. yang telah pergi xkan kembali. tetapi kenangan dan pengajaran pasti ada untuk kita perbetulkan diri. pasti ada hikmahnya.
 
3. saya masih memiliki banyak harta yang lain
 
saya kena tahu 
saya kena yakin
saya kena tahu 
yang saya masih ada qisha dan haris. saya seorang isteri. seorang anak. seorang yang bekerja makan gaji.
keluarkan diri saya dari kesedihan, kerinduan. bangun dan bangkit agar hati tidak mati dikuasai oleh jiwa yang telah rosak. bangun dengan positif.
 
;
 
>>>> orang xlalui pengalaman saya. jadi jangan bercakap dengan mereka yang tidak merasai/ tidak punya pengalaman yang sama.
 
kenapa? kerana mereka akan memberikan kata-kata palsu. kata-kata kononnya positif tetapi tidak jujur.
 
>>> saya tidak memperajakan halusinasi. 
bagaimana halusinasi berlaku?... apabila saya melihat baby2 baru dilahirkan, gambaran wajah haziq datang dan datang. dan beserta dengan gambaran usia dia sekarang. 8 bulan = sudah boleh meniarap. akhirnya wujud kesedihan menggunung.
keluar dr halusinasi. keluar.
 
>>>> saya yakin satu hari nanti saya akan bertemu dengan adam haziq. di syurga allah insyallah. 
 
 
 
 


 

No comments:

Post a Comment