Sedikit bicara pagi..

ketika sinar mentari menyinari, apakah perasaan kita dilaka itu pabila dikhabarkan dengan suatu berita yang sukar untuk diterima dek akal normal?

itulah yang terjadi pada kami, bila adik kesayangan kami disahkan mengidap ketumbuhan pada saraf. Apa yang berlaku terlalu singkat, terlalu pendek.Dalam tempoh seminggu, segala yang bahagia menjadi derita. Di kala itu, tiada apa yang mampu kami lakukan melainkan menangis dan menangis.

Bila ayah yang menjadi kekuatan kami tiba-tiba rebah dan tersedu menangis isak, di ketika itu kami semua bagaikan lumpuh. Bagaikan nafas ini terhenti. Tiada kata, tiada rasa yang kami boleh katakan pada ketika itu. Mama hanya membaca yasin pada setiap malam sebelum tarikh pembedahan yang akan dijalankan pada 10.4.2011 nanti.

Rawatan adik bakal dijalankan oleh pakar neuro HUSM Kota Bharu, Insyallah. segala rawatan sebelum ini telah dikendalikan oleh Hospital Besar. Namun sejauh mana stage tumor masih belum diketahui.

Pada diluar sana, doakan keluarga kami dikurniakan kekuatan berganda untuk menyokong dirinya agar berjaya dalam pembedahan ini. Tangisan air mata kami kini menjadi peneman di setiap hari. Semoga air mata ini akan berhenti kelak dengan berita yang menggembirakan.

Kadang-kadang terfikir suatu perkara, abe disahkan mengidap tumor pada Mac 2011. dan arwah Syamil pergi juga pada Mac 2010. Begitupun besar dugaan ini datang mengahmpiri kami, insyallah kami sentiasa dilindungi ilahi dalam memberi petunjuk dan hidayah ke jalan yang benar. Amin.


No comments:

Post a Comment